132. GCA

GCA(ground controlled approach) は、 捜 索 レ ー ダ ー (ASR / airport surveillance radar), 精 測 レ ー ダ ー(PAR / precision approach radar)および無線機により構成される。 GCA による進入では、管制官が無線により誘導すること から、航空機側では航法用機上装置によることなく計器進 入を行うことができる。 [225],[235],[636]

132. GCA

A radar approach system, in which an aircraft approach may be directed by ATC close to the landing threshold thorough radio communications, is called GCA (Ground Controlled Approach). GCA is classified in the ASR approach, wherein distance and azimuth information are provided, and the PAR approach wherein glide path information is provided in addition to distance and azimuth information.                [636] An advantage of the GCA is that an aircraft is merely required a communication device for conducting an instrument approach.

a. ASR (Airport Surveillance Radar) approach:

A nonprecision instrument approach wherein an air traffic controller issues instructions for pilot compliance based on aircraft position in relation to the final approach course

AIRMEN
AIM

143. 危険航空灯台

危険航空灯台は航行中の航空機に特に危険を及ぼすおそ れのある区域を示すための灯火で、 航空障害灯による障害 標示が不適当であるような障害物があり、 または航空機の 航行に特に危険を及ぼすおそれがある場所に設置される。

Read More »
AIRMEN
AIM

142. 地 標 航 空 灯 台

地標航空灯台は航行中の航空機に特定の1点を示すため の灯火で、 閃光によるものとモールス符号によるものとが ある。 a ) 閃光によるもの:灯光は航空白で、 1分間の閃光回数

Read More »
AIRMEN
AIM

141. 航 空 路 灯 台

航空路灯台は航行中の航空機に航路上の1点を示すため の灯火で、 航空路の中心線に近接した場所に設置される。 灯光は航空白と航空赤の閃交光であり、 1分間の閃光回数 は 12 ~ 20 である。

Read More »
AIRMEN
AIM

132. GCA

GCA(ground controlled approach) は、 捜 索 レ ー ダ ー (ASR / airport surveillance radar), 精 測 レ ー ダ ー(PAR / precision approach radar)および無線機により構成される。

Read More »
AIRMEN
AIM

131. ILS

ILS (instrument landing system / 計器着陸用施設 ) は最 終進入中の航空機に滑走路に対する正確な進入経路 ( 方向 と降下経路 ) を示す施設である。

Read More »